שנים אני מדברת עם מנהלים על אחד האתגרים הכי חשובים שלהם,
והיום אני רואה זאת בעוצמות הרבה יותר גבוהות: אנחנו בעצם מנהלים מוטיבציות, לא עובדים.
מה הקשר בין מוטיבציות לבין אמונות בסיסיות של אנשים?
יש מספר אמונות בסיסיות, שבסוף בסוף משפיעות מאוד על הניהול שלך,
מכוונות אותך להיות ממוקד בדרך שלך, לדוגמא בשלמות המשימה ובפרטיה, ולא בקצב שלה.
מה הן אמונות הבסיס הדומיננטיות שלך, ואיך כל זה משפיע על הניהול שלך?
1. אני חייב להיות בסדר ולעשות את הדבר הנכון.
2. אני חייב לעזור לאנשים, לדאוג לעצמי זה אנוכי.
3. אני חייב להצליח בכל מה שאני עושה ולהפגין תדמית מרשימה.
4. אני חייב להיות מיוחד כדי שיבחינו בי.
5. כמות המשאבים שלי מוגבלת, עליי להיות עצמאי ובלתי תלוי.
6. אי אפשר לסמוך על שום דבר, אני חייב לאבטח את עצמי על כל צרה שלא תבוא.
7. נולדתי כדי להנות מהחיים ועליי להימנע ככל האפשר מכאב וצער.
8. אני חייב להיות חזק בכדי לשרוד בעולם הזה.
9. עדיף שאשתלב, אשתף פעולה ולא אעשה גלים.
למה אתם הכי מתחברים?
אמונות הבסיס הללו משפיעות מאוד על דרך ההתנהלות שלנו, ועל הדרך בה אנו משפיעים על האנשים בצוות.
כל אמונת בסיס שייכת לסגנון ניהול אחר שמוביל למצוינות או לכישלון הכי גדול שלך בניהול.
ליווי לייזר למנהלים בתקופה מאתגרת זו מתבקש, להבין מה המנהלים שלנו לא רואים היום, מה נקודת העיוורון שלהם,
ואיך אפשר לעבוד עליה.
מנהל בסגנון ה”ביצועיסט” ו”המדען”
(אותו סגנון שרגשות וקונפליקטים גורמים לו לאי נוחות, האחד בגלל שזה מבזבז לו את הזמן, והשני כי רגשות מבזבזים לו את המשאבים).
מנהל זה שם לב מן הסתם פחות לניהול הרגשי של האנשים בימים אלה שעובדים מרחוק. יש באחריותו עובד שהסגנון שלו הוא “המסייע”. “המסייע” דורש תחזוקה רגשית, וחייב להרגיש קרוב ושייך. אם לא ירגיש זאת, המוטיבציה שלו תרד והתפוקה שלו תיפגע.
כשפניתי לאותו מנהל, הוא אמר לי: ” אני לא מבין למה צריך לשוחח בזום על סתם דברים, יש משימה, מעביר אותה וזהו”
נקודת העיוורון באמונת הבסיס של המנהל משפיעה מאוד על תפיסת המנהל בנוגע להנעת המשימה עם העובד. לאחר הבנת המחירים האישיים והמקצועיים, אותו מנהל קיבל כלים כיצד ניתן לנהל את ההיבטים הלא מוחשיים והרגשיים בצוות.
כל מנהל עם נקודת העיוורון שלו…מה שלכם? על מה אתם הייתם רוצים לעבוד?
ליווי לייזר למנהלים 
ליצירת קשר: 050-5803729