אני מאוד אוהבת את המודל המקסים של מרטין סליגמן, אבי הפסיכולוגיה החיובית. מודל המעורר למחשבה אישית ולהתפתחות בריאה. מבחינתי באופן אישי הוא כמו בדיקת לחץ דם, אבל לא רק של הגוף, אלא של החיים בכלל.

שהרי פסיכולוגיה חיובית היא לא רק לחשוב חיובי, זוהי תפיסה הרבה יותר רחבה מלדמיין לעצמנו דברים טובים שיקרו לנו או ליצור לנו לוח חזון.

דווקא עכשיו כשכולנו מתחילים להתרגל בזהירות לשגרה המבורכת וחוזרים אט אט לעבודה, כדאי לשאול את עצמנו כמה שאלות (את השאלות אנו יכולים להכיל על כל תחום בחיינו: ניהול, קריירה, עסק, משפחה, זוגיות או כל מערכת יחסים):

Positive Emotions

רגשות חיוביים – חשוב עד כמה אני מכיר את עצמי ויודע לאמר מה באמת נותן לי להרגיש טוב? מה אני יכול לעשות היום כדי שארגיש טוב יותר? רגשות חיוביים זה לא להיות צבוע ולחייך כל הזמן לכולם, אלא להרגיש טוב, להוקיר תודה, לא לראות שום דבר כמובן מאליו, גם לא את זה שאתה נושם או את זה שיכולת לשתות קפה הבוקר.

Engagement

מעורבות/מחויבות – כשכיף לך, סביר להניח שאתה שוכח את עצמך שם, מתמקד בדבר ההוא שעושה לך טוב, שמעניין אותך. קורה לך שאתה מבצע משהו, מסתכל על השעון אומר לעצמך: “וואוו , איך עבר הזמן כל כך מהר? איך הייתי שקוע בזה עד כדי כך ששכחתי את עצמי?” שאל את עצמך: עד כמה בחיים שלי/בעבודה אני לוקח את הפרויקט ומתאים אותו כך שאתעניין בו יותר ושאהיה מעורב ומחויב בו יותר? במה עוד בחיים שלך היית רוצה להיות מעורב? כשאנו מחויבים למשהו אנו נמצאים בסיפוק רב ובחוויית אושר.

Relationships

מערכות יחסים – עד כמה אתה משקיע במערכות היחסים הכי חשובות ומהותיות לך? עד כמה אתה מבלה עם אנשים שדרכם אתה מבין שאתה אוהב את עצמך? עד כמה אתה מייצר סביבך סביבה שמפרה אותך? כי מערכות יחסים משמעותיות מועילות לאושר שלנו. הרבה פעמים אני מגיעה לצוותים שנדרשת בהם התערבות. לאחר הבנת הצרכים, פיצוח ענייני האגו ועבודת עומק הצוותים מדווחים שכיף להגיע לעבודה, וכך התפוקה והמעורבות עולה.

Meaning

משמעות – עזוב שנייה את הכביסה, עזוב לרגע את הבוס המעצבן, תגיד, למה אתה קם בבוקר? מה הסיבה היותר גדולה מעצמך? תיזכר בה, שים אותה כל הזמן לנגד עיניך גם כשהחיים נהיים צרים עליך. לכל תקופה ולכל דבר יש משמעות גדולה יותר, מה המשמעות שלך? מה ה”למה” שמניע אותך? תזכור תמיד שאם אין פיתרון לבעיה, אז הבעיה היא עובדה. עכשיו תמצא לזה משמעות. מה הבעיה מאפשרת לך להיות? מה היא פותחת לך?

Accomplishment

הישגים – איפה אני היום? במקום שאני רוצה להיות או מוכרח להיות? מה השגתי עד כה? (והכי קל “ליפול” לתארים ולהערכות שקיבלת…תסתכל רגע פנימה. אל תוותר לעצמך, בדוק באמת אם זה המקום שאתה ייעדת את עצמך וערוך ספירת מלאי אמיתית של מה השגת עד כה, אני בטוחה שהרבההההה) זכור! ההישגים שהגעת אליהם עד כה נותנים לך הנעה ודחף לייצר הישגים נוספים. איפה אתה עוד רוצה להיות?

אז לכו תחזרו לשיגרה בכיף,

מהסדנאות שביצעתי שבוע שעבר ומשיחות עם מנהלים (ששש…לא לגלות מי), יודעת שיש כאלה שמצפים ממש כבר לחזור, ויש כאלה שהיו רוצים “למשוך” עוד טיפה 😊

בין כך ובין כך תוכלו להיעזר במודל זה, כדי שיניע אתכם עוד יותר קדימה:

אמצו גישה אופטימית

תשקיעו מכל הלב

תוקירו מערכות יחסים טובות

תשפיעו

תגידו תודה על ההישגים שלכם

ו…אם הגעתם עד לכאן…תגלו לי כאן בתגובות למטה, אם בא לכם לחזור לשגרה מלאה כבר או שבא לכם עוד קצת בית?

לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו: 050-5803729

איילת פרמן